Keď ľuďom odporúčam používanie WordPress, vedia o ňom len to, že je to známy nástroj na písanie blogu a obyčajne namietajú: „Ale ja nechcem písať blog, ja potrebujem normálnu webovú stránku! Je však dôležité vedieť, že WordPress nie je vhodný iba na písanie blogu, dokonca, ak blog nepotrebujete, môžete túto možnosť jednoducho vynechať.
Táto webová stránka sa skladá z tridsiatich dvoch, takzvaných statických stránok a zo stále rastúceho počtu “blogových príspevkov”.
V čom je rozdiel? Editačná plocha vyzerá v obidvoch prípadoch skoro rovnako, a závisí od nainštalovanej témy, či je možnosť komentovania aj na stránkach, alebo iba v príspevkoch. Ale to nie je podstatné.
Stránka je taká časť webovej stránky, ktorá je stále dôležitá. Napríklad, ak budujete webovú stránku obchodu, tak si vytvoríte stránku, na ktorej uvediete sídlo obchodu, otváracie hodiny, telefónne čísla. Druhú stránku si vytvoríte na podmienky pre donášku až do domu. Tretiu na predstavenie svojich hlavných produktov a značiek. Stránky sa dajú umiestniť hierarchicky pod seba a WordPress potom hlavnú stránku nazýva “rodičovská” stránka. Takže môžete mať napríklad stránku s názvom “Produkty” a pod ňou podstránku s názvom “Šaty” a ďalšiu s názvom “Topánky”.
Príspevky sú také časti webovej stránky, ktorých “je veľa”, a je dobré, ak sa dajú vyhľadávať podľa viacerých kritérií. Príspevky sa nedajú zaraďovať hierarchicky pod seba, ale každý príspevok musí patriť do nejakej kategórie, a kategórie sa potom dajú zaraďovať pod seba. Napríklad vo vyššie spomínanom obchode môžete v januári napísať príspevok o tom, že robíte výpredaj produktov, ktoré ostali z Vianoc, a tento príspevok zaradíte do kategórie “Akcie”. Potom v marci môžete napísať príspevok, ktorý zaradíte do kategórie “Nové správy”, o tom, že dorazila nová jarná kolekcia. A potom ďalší, ktorý zaradíte do kategórie “Tipy na skladovanie”, o tom, ako sa oplatí uložiť zimné šaty do skrine, aby ste ich mohli používať aj na budúci rok.
Možno máte kategóriu, ktorá nesie názov “Užitočné rady”, a kategória “Tipy na skladovanie” je jej podkategóriou. Povedzme, že k tejto kategórii existuje aj ďalšia podkategória “Tipy na pranie“, a aj do tejto sú zaradené príspevky. Ak niekto klikne na kategóriu “Užitočné rady”, tak bude vidieť príspevky aj z kategórie “Tipy na skladovanie” aj z kategórie “Tipy na pranie”.
Dôležité je, že keď vytvárate svoje menu, tak v ňom môžete publikovať aj stránky, aj príspevky, aj kategórie. Ak po kliknutí na danú položku menu, chcete vidieť daný obsah, tak ho napíšte na stránku, ak sa dá rozdeliť na viac častí, a ak je prípadne dôležitý aj čas jeho publikovania, tak ho publikujte ako príspevok a zaraďte ho do kategórie.