Čo dokáže e-shop WooCommerce? – 2. časť

V tejto časti článku o module pre e-shop WooCommerce vám predstavím dôležitejšie funkcie a vlastnosti modulu – na jednej strane tie, ktoré sú v základnej bezplatnej verzii, na druhej strane tie, ktoré sú dostupné so spoplatnenými doplnkami.

1. Ľahko obsluhovateľná administračná plocha

K väčšine nastavení je úplne jednoduché vysvetlenie; ak u niektorého neviete, čo si vybrať, môžete to vyskúšať niekoľkými pokusmi.

Výrobky sa nahrávajú prostredníctvom editora, podobného editoru článkov a stránok. Obsahuje, samozrejme, niekoľko boxov navyše, ako je cena, množstvo na sklade a podobne, ale v podstate funguje rovnako ako editor článkov. U výrobkov môžu byť aj variácie (veľkosť, farba, atď.), ktoré si kupujúci môžu vybrať pomocou rolovacieho menu.

Vzhľad stránky výrobkov e-shopu sa dá nastaviť niekoľkými klikmi; medzi platobnými spôsobomi je aj PayPal, bankový prevod a dobierka; aj k poštovnému môžete zadať viac možností. WooCommerce spravuje aj sklad a upozorňuje kupujúceho, ak je už k dispozícii iba niekoľko kusov (vy si určíte, pri koľkých kusoch sa má upozornenie zobraziť). Môžete si nastaviť daň, čiže keď predávate aj do zahraničia, systém vypočíta daň automaticky.

Vaše výrobky si kupujúci môžu aj prispôsobiť (napríklad môžu zadať, aký text chcú gravírovať na darčeky), ak využívate doplnok Product Add Ons za 29 dolárov.

Ak máte aj iné výrobky, napríklad ak chcete zmeniť iný e-shop na WooCommerce, svoje výrobky môžete naraz importovať zo súboru csv, pomocou spoplatneného doplnku Product CSV Import za 99 dolárov. Môžete s ním nahrať aj niekoľko tisíc výrobkov.

2. Marketingové nástroje

Môžete si nastaviť akciovú cenu napríklad na isté obdobie, a môžete tiež povoliť používanie kupónov. Kupónom môžete nastaviť aj časové obmedzenie, alebo si môžete systém nastaviť tak, že kto má kupón (alebo vie heslo 🙂 ), bude mať bezplatné doručenie.

Môžete určiť, nad akú sumu nákupu odpustíte poštovné, ale aj to, že si daná osoba môže kúpiť z daného výrobku iba jeden kus.

Pomocou doplnku Dynamic Pricing, ktorého cena je 99 dolárov, si môžete nastaviť štyri úrovne zliav, a tak môžete ľahko obslúžiť svojich predajcov alebo stálych klientov, alebo si môžete určiť výšku zľavy pri kúpe viacerých kusov výrobkov. Môžete si nastaviť aj takú zložitú akciu ako „15 % zľava pre členov klubu, ak si kúpia aspoň dva kusy, a 25 % zľava, ak si kúpia viac ako päť kusov“, alebo môžete napríklad dať ako darček tašku na notebook, ak si niekto k notebooku kúpi aj iný doplnok, napríklad klávesnicu alebo myš.

V editore výrobku si môžete zadať aj súvisiace (upsell) a náhradné (cross-sale) výrobky.

Pomocou doplnku Follow Up Emails za 79 dolárov môžete svojim zákazníkom posielať e-maily aj neskôr, napríklad pri zavádzaní nových produktov, a tak povzbudzovať k ďalšiemu nákupu tých, ktorí už boli s vašimi výrobkami spokojní. Predávať existujúcim klientom je vždy oveľa ľahšie ako získavať nových!

3. Bezpečnosť, optimalizácia pre vyhľadávače, štatistiky

Moduly a doplnky k WooCommerce preverovali kvôli bezpečnosti odborníci známej Sucuri, aby v nich nebol žiadny priestor pre škodlivé činitele. Kód, samozrejme, zodpovedá najnovším SEO smerniciam, a štruktúra odkazov výrobkov je tiež priateľská k vyhľadávačom.

Na Nástenke je vám k dispozícii viac druhov štatistík: denná, týždenná, mesačná, podľa kategórie výrobkov, alebo môžete sledovať predaj podľa výrobkov.

4. Komfort pre vašich kupujúcich

Nákup je jednoúrovňový, kupujúci má zadať svoje údaje na jednej stránke a nie je potrebná registrácia (čo, pravdaže, nikto z nás nemá rád…), ale ak veľmi chcete, môžete ju nastaviť ako povinnú. Po kúpe si potom kupujúci môže upravovať svoj profil, môže si pozrieť, v akom stave je jeho objednávka, resp. predchádzajúce objednávky.

Záujemcovia môžu výrobky ľahko vyhľadávať, môžu si nastaviť filter s viacerými podmienkami, a tak ľahšie nájsť, čo hľadajú. Kde neblúdime, tam radšej nakupujeme, však? 🙂

Po nákupe, samozrejme, dostane kupujúci e-mail. Jeho text, resp. každú stránku e-shopu môžete prepísať – ale je pravda, že na to potrebujete trocha znalostí programovania, alebo siahnuť do jazykového súboru.

A nakoniec si pozrite oficiálne trojminútové video WooCommerce (v angličtine), vďaka ktorému aj bez akýchkoľvek znalostí angličtiny môžete pochopiť, aký flexibilný je tento modul.

Potom môžete začať predávať – hoci aj dnes. ako hovorí aj video. 🙂

2 Comments

  1. Zdravím, chcem sa spýtať či neviete ako riešiť dodaciu dobu. Potrebujem pridať možnosť: do 30 dní, do 7 dni, do 3 dní. V plugine sú prednastavené možnosti na sklade a nie je na sklade. Nemôžem nájsť kde pridať viac možnosti. ďakujem

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *