WordPress bol pôvodne spustený ako webstránka pre blogy, príspevky blogerov, ale aj ako webstránka pre podporu predaja služieb a produktov. Tieto webstránky by mali obsahovať hodnotný obsah s dobrými kľúčovými slovami. WordPress má výborné nástroje na zviditeľnenie obsahu, ktorý sa naopak na webstránkach slúžiacich ako e-shopy, nedajú tak umiestniť. Výborným príkladom je stránka spoločnosti Biznisweb, ktorá predáva rôzne šablóny pre e-shopy a firemné stránky. Informatívne články však šíri primárne cez WordPress.
Obsah s dobrými kľúčovými slovami
Ak sa rozhodneš mať dve webstránky, môžu sa šikovne prepojiť. Je veľmi dôležité, aby si pokračovala v pridávaní príspevkov na oboch weboch. Ak by si mala obavu, že nie je v tvojich silách aktualizovať obsah oboch webstránok, je múdrejšie udržiavať v dobrej kondícii radšej len jednu webstránku a nasycovať ju s informatívne hodnotným textom a vhodnými kľúčovými slovami. Pokiaľ máš kvalitný obsah a tvoji čitatelia si tvoje príspevky prečítajú až do konca, znamená to, že im prinášaš odpovede na otázky, na ktoré hľadajú odpoveď. Aby tvoj text mohli v googli nájsť, odporúčame efektívnu prácu s kľúčovými slovami. Ak skombinuješ užitočný obsah s vhodnými kľúčovými slovami, tvoji čitatelia ťa ľahko nájdu a radi tvoj text dočítajú. A o to ide. Aby ťa našli, zostali na tvojom webe a urobili akciu, ktorá podporí tvoj predaj alebo pravidelnú návštevnosť tvojej webstránky.

Prečo je hodnotný obsah užitočnejší než platená reklama?
To, čo chceš svojim klientom sprostredkovať, je v mnohých prípadoch možné aj vtedy, keď pridáš na webstránku krátku informáciu. Následne ju podporíš platenou reklamou. Zadefinuješ si vhodné kľúčové slová, ktoré charakterizujú, čo ponúkaš a zaplatíš za reklamu. Platená reklama je dobrá vec, ale stojí ťa peniaze a časové obmedzenie je závislé na tvojom rozpočte. Môžeš to urobiť aj inak – napísať článok s dobrými kľúčovými slovami a svojim čitateľom ponúknuť informácie, na ktoré čakajú. Podporiť článok propagáciou na sociálnych sietiach, prostredníctvom newslettra a samozrejme, pokojne môžeš zaplatiť aj platenú reklamu, nič tým nepokazíš. Rozdiel je v tom, že keď tvoja platená kampaň skončí, informácie s dobrými kľúčovými slovami ostanú naďalej na tvojom webe. Privádzajú tvojich čitateľov z vyhľadávačov na tvoju webstránku bez akéhokoľvek časového a finančného obmedzenia.
Dôležité je:
- mať hodnotný obsah, ktorí čitatelia dočítajú až do konca,
- vhodné kľúčové slová,
- odpovedať na otázky a problémy, ktoré zaujímajú tvojich čitateľov – ak im prinášaš riešenia, tak si posilňuješ dôveru s tvojim publikom.