Môžete si prečítať prvú časť nášho článku o e-shope WooCommerce. Ako s tým súvisia témy? Tak, že predtým, ako sa vrhnete na nastavenia e-shopu a nahrávanie výrobkov, sa najprv musíte rozhodnúť o jeho vzhľade. Pretože nie je jedno, akú tému si vyberiete. WooCommerce, samozrejme, spolupracuje s väčšinou (bezplatných aj platených) tém bez problémov, ale jeho schopnosti môžete najlepšie využívať, ak si už na začiatku vyberiete tému „kompatibilnú“ s WooCommerce.
Tvorcovia WooCommerce vytvorili veľa pekných tém, na stránke https://www.woothemes.com/ je ich v čase písania tohto článku 74, z toho 16 bezplatných, ostatné po 70 dolárov – a vo väčšine prípadov sa túto cenu aj oplatí zaplatiť… Špeciálne k WooCommerce je vytvorených skoro polovica tém (33 kusov – tu je ich zoznam »), všetky so špeciálnym vzhľadom. Vďaka použitiu týchto tém môžu všetky WordPress e-shopy konkurovať ostatným systémom e-shopov, a to vzhľadom aj funkciami.
Pozrime sa jeden príklad!
Naším modelovým príkladom bude téma s názvom Argentum (tu si ju môžete pozrieť naživo »). Pri nej je na hlavnej stránke naozaj „úplne všetko“ – hoci prvým prvkom, ktorý sa obyčajne objaví pri WooCommerce témach, je osobitná položka menu pre obchod, u tejto témy sa publikuje v jednom riadku s ostatnými položkami menu. Avšak „výmenou“ za to získame akciový riadok.
Servisné stránky (Košík, Objednávky, Odhlásenie, atď.) e-shopu (vytvoria sa automaticky pri aktivácii), rovnako aj momentálny stav Košíka a (prípadne) vyhľadávač výrobkov sa v iných Woo-témach zobrazuje v novom riadku, napríklad v prípade Mystile:
Nasledujúcou časťou na hlavnej stránke je pekné zobrazenie výrobkov. Na to Woo-témy používajú rôzne pásy alebo boxy, ktoré sa dajú jedným klikom zapnúť alebo vypnúť, a sú vhodné aj na také funkcie, ako je osobitné zobrazovanie vyzdvihnutých (akciových) výrobkov, premietanie výrobkov, prepojenie s inou časťou webovej stránky, napríklad s blogom, atď. Na hlavnej stránke Argentum to vyzerá takto:
Tu pri vyzdvihnutých výrobkoch, v tomto prípade pri tričkách „Grateful Dead“ a „Elephant„, vidíme aj začiatok popisu; nevyzdvihnuté výrobky sa zobrazujú bez popisu. Ak si vyskúšate živé demo, môžete tam vidieť aj animáciu, t. j. keď myšou prejdete nad nejaký výrobok, cenovky sa pohnú, resp. v prípade nevyzdvihnutých výrobkov pod nimi uvidíte ich názov. Veľmi vtipným riešením je zvýraznený nadpis, ktorý sa podobá na žltý Post-It, resp. výpis z posledného článku a jeho meta údaje vedľa výrobkov. Na akciové výrobky si môžete nalepiť poznámku s nápisom Akcia!.
Aj v päte môžete nájsť vzrušujúce veci: je tam pás na vloženie vašej činnosti na Twitteri (samozrejme, ak nepoužívate Twitter, aj to sa dá jedným klikom vypnúť), pod ním je miesto pre štyri widgety. WooCommerce obsahuje veľa vlastných užitočných widgetov aj v bezplatnej verzii: vyhľadávanie výrobku, najnovšie výrobky, výrobky s najvyšším hodnotením, najviac kupované výrobky, kategórie výrobkov, filter podľa ceny výrobku atď.
Aj na samotnej stránke výrobku je veľa užitočných funkcií: okrem fotky, popisu a ceny je tam, samozrejme, aj tlačidlo Do košíka (hneď si môžeme nastaviť aj množstvo); ak má výrobok viac veľkostí a farieb, kupujúci si z nich môže vyberať pomocou rolovacieho menu; dajú sa tu zobraziť názory ostatných kupujúcich, môžete povoliť, aby hodnotili kvalitu výrobku pomocou hviezdičiek; a nakoniec je tu aj možnosť zobraziť súvisiace výrobky.
Na začiatku článku som písala, že možnosti WooCommerce môžete plne využiť, ak si vyberiete tému od WooThemes, ktoré sú vytvorené výslovne na tento účel. Vlastne každá WooThemes téma dokáže spolupracovať s e-shopom, s tým nie je problém, ale špecifické funkcie môžu chýbať.
Ak vám vaša WooThemes téma zobrazí chybové hlásenie „Your theme does not declare WooCommerce support“, tak si v prvom rade každopádne aktualizujte tému, pretože každú WooThemes tému upgradovali (pekné slovenské slovo) k WooCommerce 2.0. Ak vám to nepomôže, problém môže byť v tom, že prednastavená časť témy content nesúhlasí s časťou e-shopu.
Tento problém sa vzťahuje na stránky výrobkov a na stránky indexu výrobkov (kategórie výrobkov, značky výrobkov, výsledky vyhľadávania výrobkov), lebo WooCommerce v týchto prípadoch používa predvolené šablóny stránky témy, teda predvolenú page template témy. Stránky košíka a platby budú v poriadku, pretože tam e-shop používa osobitný page template.
Ak ste si už obľúbili nejakú Woo tému a nechcete sa jej zrieknuť, je tu riešenie, ako ju prerobiť na WooCommerce – kompatibilnú – a dokonca, existujú dve riešenia: na jedno je potrebná znalosť programovania, na druhé nie.
Pridaj komentár