WordPress a optimalizácia pre vyhľadávače

Výsledky vyhľadávania na prvej strane získavajú 95% kliknutí. Dnes sa už ľudia natoľko ponáhľajú, že len vo veľmi zriedkavých prípadoch kliknú na druhú stranu. To sa stáva iba pri vyhľadávaní webov, ktoré sú určené pre užšiu cieľovú skupinu, alebo vtedy keď prvých desať výsledkov tvoria preoptimalizované webové stránky s nízkou kvalitou, prípadne ponúkaná odpoveď, či služba nie je dobrá.

Umiestnenie na prvej priečke na prvej strane prináša priemerne 30 % konverzií, t. j. zo 100 návštevníkov, ktorí prichádzajú z vyhľadávania, sa 30 zaregistruje alebo stane zákazníkom. Výsledok vyhľadávania na druhom mieste prináša už iba 8 % konverzií, tretie miesto 5 %, štvrté 4 %, piate 3 %, šieste-desiate už iba 2 %. Tieto čísla predstavujú iba priemer a v skutočnosti sa môžu líšiť. 

Ako sa dostať na prvú stranu?

Existujú na to technické nástroje, ktoré sa v prípade WordPress dajú používať a nastaviť bez znalosti programovania. Na druhej strane však – a to neviem dostatočne zdôrazniť – veľmi dôležitý, ak nie najdôležitejší, je dobrý obsah.

Webová stránka jednej zubnej ambulancie je stabilne na prvej strane, na najdôležitejšie kľúčové slová na 1. – 3. mieste. Stránka bola optimalizovaná pre vyhľadávače s maximálnym dodržaním základných princípov. Tieto výsledky vyhľadávania dnes prinášajú obyčajne 500 návštevníkov, 90 telefonátov a 8-10 nových zákazníkov denne. 

Na dosiahnutie týchto výsledkov však bolo treba, aby počas dvoch rokov nepretržite publikovali na webe nový obsah, takže dnes už majú 250 strán obsahu, ktorý obsahuje kľúčové slová. A toto – aj keď používame hocijaký nový nástroj alebo super trik – sa jednoducho nedá prekonať.

Podľa rôznych meraní, štatistík a názorov internetovej komunity môžeme teda dôjsť k záveru, že relevantný obsah je najdôležitejší (obsah, ktorý odpovedá na otázky návštevníka, je skutočný a hodnotný). Píš viac, lepšie a lepšie. 

Je však aj niekoľko základných princípov, ktoré v žiadnom prípade neprehliadaj, ak chceš vo vyhľadávačoch dosiahnuť dobré výsledky. Pár lahôdok z nich:

Na svojom webe používaj flash animácie a iframe kódy iba zriedka. Zanedbávaj pop-up a pop-under riešenia – užívateľov to vyrušuje a vyhľadávače to nevidia, alebo vidia iba obmedzene. Nevkladaj na webovú stránku (hlavne na úvodnú stranu) AdSense panely, reklamy, odkazy odvádzajúce návštevníka z webovej stránky.

Oplatí sa tiež vložiť menu aj do päty – s odkazmi a kľúčovými slovami, ktoré smerujú na tvoju webovú stránku. Samozrejme, hodí sa vložiť aj odkaz na WordPress, resp. ak používaš bezplatnú tému, tak aj odkaz na webovú stránku jej tvorcu.

Súhrnne: urob DOBRÚ webstránku :-), t. j. tvoja webová stránka má byť takáto:

  • má kvalitný obsah,
  • často sa aktualizuje,
  • je rýchla,
  • jednoducho sa používa,
  • zodpovedá potrebám návštevníkom,
  • využíva možnosti on-line mediá,
  • odovzdáva on-line podnikovú kultúru.

(Štatistické údaje, príklad a lahôdky sú z prednášky SEO experta Krisztiána Száraza.)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *